Sub aparență de legalitate, un grup restrâns de angajați ai SSMRLIC, Secretariat al Guvenului condus de Adrian Sanda au devalizat bugetul Național cu suma de aproape 1 miliard de lei vechi în perioada 1 ianuarie 2015 și până astăzi. Iată care a fost procedura:
Adrian Sanda și șeful mafiei certificatelor din Banat, interlopul Balint Petrică |
Pe data de 29 decembrie 2014, apare OUG nr. 95 care printre altele înființa o comisie de verificare a dosarelor revoluționarilor aflate în mod ilegal în custodia SSMRLIC și nu la arhivele naționale așa cum Legea Arhivelor o cere. Comisia, avea atribuții de verificare a acestor dosare, mai mult propunea instituirea de noi titluri , peste Legea de baza a revoluționarilor. Cu toate că titlurile inițiale ale revoluționarilor, anume răniți, urmași de erou martir, reținut și luptator cu merite deosebite au fost acordate de o comisie formată din persoane din diferite ministere ( Justiție, Parchet, Sănătate,etc) , instituirea noului titlu, potrivit Ordonantei de Urgenta nr 95 , se face de o comisie inferioară atât ca grad cât și ca pregătire în materie. Adica de angajații SSMRLIC, angajați care de fapt sunt la comanda lui Adrian Sanda, omul de baza al lui Victor Viorel Ponta. În baza acestei OUG , Adrian Sanda emite un ordin de ministru, care printre alte aberații numește membrii comisiei în persoana domnilor ADRIAN SANDA, DENISA TĂNASE, CRISTINA CSEKI, iar secretar al comisiei Mihai Gadină. Ordinul nr 30 mai prevedea și ca aceste persoane, angajate la SSMRLIC, mai primesc pe lingă salariu lor , încă echivalentul de 1,1 la sută din venitul mediu brut pe economie, adică suma de 2200 de lei. Acesta de fapt era motivul pentru care Ordinul de ministru nu a fost niciodată făcut public. Când postul nostru de radio a publicat acest ordin, obținut pe surse, a fost un mare deranj în interiorul instituției, Adrian Sanda chiar cerând să se afle cine a scos acel Ordin din instituție și cum de a ajuns la noi.Nu vom insista aici cum am reușit să intrăm în posesia lui, important fiind fenomenul fraudării bugetului de stat.
Potrivit noii situații, acești angajați erau practic plătiți de două ori pentru aceeași muncă, mai exact pentru același program de lucru de dinainte de apariția OUG 95.
Este simplu de înțeles că cei patru angajați, membri ai acestei comisii, aveau tot interesul ca așa zisa operațiune de triere să se întindă pe o perioadă cât se poate de lungă, astfel încât aceștia să-și justifice încasarea lunară a sumei suplimentare pe o durată de luni cât mai mare. Această operațiune putea fi făcută în cel mult 60 de zile, însă nimeni dintre cei menționați aici nu ar fi avut acest interes. Mai mult, pe la mijlocul anului 2015, apare o nouă OUG prin care SSMRLIC prorogă cu încă 120 de zile termenele de răspuns candidaților la noul titlu, în încercarea de a da o altă aparență de legalitate neverosimilelor întârzâieri. Culmea este că toate termenele acestea au fost depășite cu foarte multe luni, motiv pentru care de abia 15 la sută dintre candidații la noul titlu au intrat efectiv în posesia lui. Pentru restul de 2000 de persoane, orizonturile de așteptare create au devenit ușor ușor motive de stres , unii dintre aceștia chiar pierzându-și viața din cauza acestui orizont fals de așteptare. Cu alte cuvinte, Sanda și ai lui ar fi cumva autorii morali ai nenorocirilor acestor oameni!.
Frauda produsă bugetului de Stat cu aceste manopere, cu aparență de legalitate este situată la aproape un miliard de lei vechi, cheltuială care dacă ar fi fost bazată pe un studiu de oportunitate s-ar fi redus cam cu 70 la sută.
Astăzi situația este departe de a fi finalizată, comisia respectivă urmând să verifice cu aceeași încetineala încă vreo 10.000 de persoane, răniți, reținuți, urmași de eroi martiri. O operațiune ce se dorește a fi cânt mai lentă pentru ca oamenii care verifică să sugă din Bugetul Național cât mai mulți bani pe o periodă cât mai lungă de timp.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu